Wednesday 27 September 2017

Cuba Rasa-rasa

Aku ni jenis yang mudah terpengaruh dengan iklan atau viral pasal makanan dan minuman.  Jom tengok makanan dan minuman apa yang aku dah cuba baru-baru ni.

1. McFlurry Durian

Sebagai hantu durian,  aku wajib cuba.  Nasib baik sempat rasa sekali.. Sebab sokmo abis kat outlet McD. Harga agak mahal tapi berbaloi mencuba, RM8 satu. Dan memandangkan musim durian dah habis,  McD suh tunggu tahun depan pulak.. Arghh lama weiii..




RATING RASA: 4. 5/5.

Kalau tertonggok atas tu durian fresh lagi umph tapi susah nak kekalkan kesegaran,  silap-silap jadik tempoyak pulak nanti kan.

2. Farm Best Kurma Fresh Milk

Famous susu kurma ni.  Khabarnya elok sebagai milk booster untuk ibu-ibu yang masih menyusukan anak.  Untuk orang-orang lain,  khasiat susu dan kurma adalah bagus.


RATING RASA: 3/5.

Aku prefer makan buah kurma tanpa diolah jadi minuman atau dicampur makanan lain.

3. Nescafe Black Ice
Baru jer cuba perisa kopi dalam tin terbaru dari Nescafe ni,  sekarang ada offer di Stesen Minyak Shell dan Petronas.  Aku beli kat Petronas. Beli 3 untuk hanya RM5 dan boleh tambah 1 tin lagi dengan hanya RM1.


RATING RASA:  2.5/5.

Sejuk dengan sensasi dingin air setiap teguk tapi kurang kick rasa kopinya.


*Rating rasa dibuat atas rasa peribadi sahaja.

No comments:

Post a Comment