Wednesday 7 November 2018

Minuman Berklorofil

Klorofil ialah warna hijau yang terdapat pada daun. Apa fungsi klorofil? Pada tumbuhan, klorofil berfungsi untuk menyerap tenaga dari matahari bagi membolehkannnya hidup segar dan membesar. Fungsi klorofil ini sama dengan fungsi darah kepada manusia. Darah yang sihat akan membuatkan tubuh badan kita sihat dan segar.

Secara umum, terdapat banyak khasiat klorofil kepada tubuh badan manusia seperti dapat menyembuhkan luka dengan cepat, kaya dengan vitamin A, C, E, K dan beta karoten, mencegah anemia, mengurangkan rasa lapar, detoks dan sebagainya.

Image result for sayuran berdaun hijau
Cara biasa untuk kita perolehi klorofil ialah melalui pemakanan sayuran hijau. Tapi, sayuran hijau dalam bentuk pepejal perlu melalui proses penghadaman dahulu sebelum diserap ke dalam tubuh. Zat dari makanan adalah lebih mudah diserap sekiranya diambil dalam bentuk cecair. Ada ke klorofil dalam bentuk cecair? Ya, ada tau...meh aku nak kongsi kat sini.

Satu produk di pasaran dalam bentuk klorofil cecair ni namanya Surya Botanical Beverage Mix Lychee Chlorophyll.


Sebenarnya ada dua pilihan perisa iaitu laici atau peach. Aku pilih laici...


Cara pengambilan

Klorofil ni perlu dibancuh dengan air suam sebelum diminum. Yang istimewanya, klorofil ni tak rasa daun tau, tapi diletakkan perisa laici yang sedap. Jadi, kalau korang tak suka rasa sayur, jangan risau, takde rasa daun cuma warna masih kekal warna hijau. 25ml untuk setiap 125ml air suam (lebih kurang separuh mug biasa).


Baca label untuk penyediaan.
Siapa yang sesuai ambik klorofil ni?

Golongan berikut sesuai ambik klorofil ialah mereka yang nak cantik, eh ada ke orang yang tanak cantik? Pengambilan klorofil ni boleh menyelesaikan masalah kulit semulajadi, merawat masalah jerawat, dan mengurangkan masalah bau badan dan nafas. Best kan?

Kanak-kanak boleh ke ambik Surya Lychee Chlorophyll ni? Sebenarnya, minuman ni sesuai untuk kanak-kanak berumur 4 tahun ke atas.

Klorofil brand ni boleh dibeli di Watson dan jugak butik Himalaya, nak beli online pun ada di Shoppee dan Lazada tau, senang. Sebotol bersaiz 500ml dengan harga RM45.90. Cubalah, tak rugi...

Nak tau cara pengambilan? Tonton video ringkas ni..



Untuk info lanjut produk boleh juga pegi sini

https://www.instagram.com/surya.malaysia/
                             atau
https://www.facebook.com/Surya.Malaysia/




8 comments:

  1. Bagus yer produk ni. Nak amalkan juga lah

    ReplyDelete
  2. Wahh.. Xpernah dgr pulak chorofil utk minum. Hehe

    ReplyDelete
  3. First time tahu klorofil ni berguna jugak untuk manusia... Thanks for the info..

    ReplyDelete
  4. bagusla..boleh bagi ke anak ni..dia kurang mkn sayur

    ReplyDelete
  5. Wahhh bagus, nak beli untuk anak² lah.

    ReplyDelete
  6. Bagus ni. Beli untuk orang dewasa je sebab xde anak.

    ReplyDelete