Saturday 19 May 2018

Berpuasa dengan Lazz Susu Kambing

Bulan Puasa dah pun tiba. Untuk mak-mak macam aku ni, bila puasa ni antara perkara penting ialah make sure anak-anak bersahur dan jugak berbuka puasa dengan makanan dan minuman yang elok dan berkhasiat. Bukan apa, nak pastikan anak tu dapat cukup tenaga untuk berpuasa dan jugak nak mengelakkan kesihatan terganggu sebab salah makan.

Sebelum ni tengok ramai kawan aku beli Susu Kambing jenama Lazz, rata-rata bila tanya tu komen sedap, takde bau hamis…so aku pun try lah…Betul, sedap dan takde bau hamis kambing tak mandi. Hehe. Yang bestnya lagi, Lazz Susu Kambing ni ada empat perisa, Lazz Choco, Lazz Café, Lazz Orgamilk (perisa asli) dan juga Lazz Kurma. Memang aku dan family dah test semua perisa, semua sedap. Jadi bila dah stock up semua perisa boleh lah tukar-tukar perisa ikut selera masing-masing kan.

Anak aku yang kecik tu sebelum ni minum susu kambing jenama lain pun suka susu Lazz ni, so lega rasanya sebab dia dah pandai rasa kalau tukar susu. Kang asyik komplen jer susu tak sedap, mau bingit telinga aku. Haha…

Kelebihan LAZZ Susu Kambing semasa berpuasa
Memandangkan dah start puasa ni, kenalah jugak cek apa kelebihan susu Lazz ni untuk kita dan anak-anak. Sebelum ni yang tahu susu kambing memang makanan Sunnah dan boleh bagi tenaga, jom tengok kalau ada lagi kelebihan lain. Bila buat sedikit research, dapat tau Lazz susu kambing ni memang elok untuk anak dari umur 2 tahun sampailah warga emas. Ibu mengandung dan jugak ibu-ibu yang menyusukan anak pun sangat sesuai minum. Kalau dikaitkan dengan puasa, nilah kelebihannya:
- Susu kambing yang bersifat alkali dapat membuang toksin dari badan. 
- Badan berasa lebih ringan. 
- Melegakan sakit gastrik. 
- Membuang angin dalam badan. 
- Mengawal kenaikan berat badan dan nafsu makan. 
- Mengurangkan risiko penyakit kronik seperti sakit jantung, darah tinggi dan diabetes.      

Bagus kan semua kelebihan ni, salah satu tujuan ALLAH suruh kita berpuasa ialah untuk merehatkan perut kita dan waktu puasalah badan kita boleh bekerja untuk membuang toksin secara semulajadi. Toksin yang kita dok simpan dalam badan selama berbulan-bulan tu kalau dapat buang memang sangat best. Sesuailah dengan kelebihan Lazz Susu Kambing ni yang dapat membantu menyahtoksin atau detox. Bila toksin dah dibuang, badan sememangnya akan jadik lebih sihat dan mengurangkan risiko penyakit kronik. Tak rugi langsung amalkan Lazz susu kambing ni kan?

Waktu sahur memang akan bancuhkan secawan Lazz Susu Kambing dengan kurma untuk diri sendiri dan anak-anak. Waktu berbuka kalau tanak makan heavy terus pun aku bancuh dulu susu Lazz orgamilk ni makan dengan kurma 3 biji, solat Maghrib, kemudian sikit baru ambik makanan berat, jadi takde lah perut terkejut masuk makanan. 


Harga dan Cara Pembelian LAZZ Susu Kambing
Nak tahu harga Lazz Susu Kambing?  Ok, bagi semua perisa, dijual dalam kotak seberat 500 gm dengan harga macam kat bawah ni:


Cara pembelian pun senang jer, boleh buat pesanan melalui wasap ke http://www.wasap.my/60108232600/

atau online www.lazzdelivery.com

Untuk maklumat lanjut, boleh ke 


atau



Sumber info:
Laman web www.lazz.my

*Resepi Overnite Oat Lazz
Pernah terbangun lambat untuk sahur atau ada sakiy gastrik, Overnite oat ni makanan mudah untuk disediakan dan sesuai untuk yang ada gastrik. Sejukkan dalam peti ais dan waktu sahur dah tersedia untuk dimakan. Sedap...







2 comments:

  1. bagus resipi tu, boleh try nanti dengan susu lazz! tak sabar nak cuba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeay.. Try tau nanti... Harap akak boleh kurus mcm izyan.. Hehe

      Delete