Sunday 27 May 2018

Resepi: Choco Mini Pretzel

Harini aku buat sejenis lagi kuih raya yang paling sempoi nak buat, aku memang suka buat yang sempoi jer.. Haha.. Sebab terlalu 'rajin' buat kuih macam orang lain.

Oklah, kali ni nak share resepi Choco Mini Pretzel.

Bahan-bahan:
1. Compound dark chocolate.
2. Mini pretzel (boleh beli kat Aeon (Jusco) atau Jaya Grocer)


Cara-cara membuat:
1. Cairkan coklat menggunakan kaedah double boiler di atas dapur.

2. Celupkan mini pretzel separuh ke dalam coklat yang dah dicairkan.

3. Keringkan atas dulang, untuk lebih cepat coklat tu kering, letak dalam peti ais untuk beberapa minit. Cara aku, sementara aku celup pretzel lain, aku masukkan dalam peti ais. Siap celup dalam 50 keping pretzel, aku keluarkan yang dah disejukkan dalam peti ais tadi.

4. Masukkan dalam balang, tutup rapat.


Senang sangat kan? Cubalah..tak rugi tau.. Sepaket mini pretzel dapat lebih 160 keping. Untuk resepi lain kuih/kerepek raya tanpa oven yang aku buat, boleh tengok kat sini https://goo.gl/TDZuEy. 

2 comments:

  1. Mini pretzel nak cari kat mana ye?

    jemput singgah, ade entri baru :D
    https://www.asyiqin.com/2018/05/come-on-traveloka-kan-ada_65.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mini pretzel macam ni ada jual kat Jaya Grocer, Aeon Jusco...

      Delete