Friday 6 November 2020

Bila kulit tangan kering disebabkan hand sanitizer

 Norma baharu membuatkan kita kerap mencuci tangan lebih dari biasa. Untuk mudah, guna hand sanitizer yang senang dibawa ke mana-mana dan juga mudah disediakan di mana-mana.

Hand sanitizer mengandungi alkohol yang mana penggunaan yang kerap menyebabkan tangan aku kering dan kasar. Kalau ikutkan, sebelum Covid pun memang aku biasa guna hand sanitizer, memang sokmo standby dalam kete dan jugak dslam handbag. Tapi sekarang, memang lebih kerap guna.

So, untuk pastikan tangan tak terus kering dan kasar aku gunakan cream. Yang aku dok guna sekarang, lepas kawan office perkenalkan ialah jenama Rosken. Jenis Dry Skin Repair.

Boleh beli kat mana-mana farmasi. Ada saiz 75ml dan 25ml. Setakat ni, inilah the best cream untuk kulit kering. Harga pun masih reasonable. Tak ingat pulak aritu beli berapa ringgit. Cream ni boleh guna pada tangan, seluruh badan dan jugak muka.


(Catatan berdasarkan pengalaman penulis sendiri)



1 comment:

  1. Sejak Covid ni, saya selalu akan guna sanitiser hampir 10 kali sehari.. Sekarang tangan saya kering kontang.

    ReplyDelete