Saturday 25 November 2017

Decathlon USJ

Decathlon ni dah lama ada, kedai peralatan sukan. Selalu sebelum ni dengar dari adik-adik jer yang pernah beli barang kat situ. Decathlon sebelum ni ada kat Damansara. Kalau semata-mata nak ke sana idakler aku rajin. Aku pun bukan kaki sukan..

Baru-baru ni cawangan Decathlon ni bukak kat USJ, kira tak jauh mana lah dari kawasan rumah aku. So beberapa hari lepas saja bawak anak-anak ke sana. Kotlah ada barang best. Decathlon USJ ni senang nak carik sebab rupanya duduk dalam Giant USJ 1. Lokasi belakang Summit USJ. Sebelah Mydin USJ yang besar tu.

Masuk-masuk dalam tu terus rasa excited walaupun aku takde plan nak beli apa-apa. Tapi sebenarnya aku ni kalau tak plan nak beli apa-apa tu yang bahaya, haha.

Apa yang menarik kat Decathlon? Bagi aku, semua barang sukan disusun dengan baik dan mengikut jenis sukan atau aktiviti. Contoh, untuk renang, ada lorong dan rak khas, snorkeling dan diving ada lorong lain pulak, pakaian pun sama, disusun ikut sukan atau aktiviti. Walaupun aku tengok baju yoga sama jer ngan baju kolam, tapi bila baca label baru tau baju tu ada fungsi berbeza. Waima topi pun disusun ikut jenis sukan. Untuk orang yang OCD macam aku memang sukalah bila susunan gitu. Dahlah kemas, besar dan selesa. 



Rasanya memang peralatan segala mak nenek sukan ada kot, termasuklah hiking, larian, bola, futsal, memancing, yoga, dan sebagainyalah. Pilih jer ikut minat dan kecenderungan. 

Harga? Wow.. Mesti tak percaya. Memang murah. Beg Quechua yang famous tu, untuk yang 10L, baru RM 10, 15L harganya RM 15, 20L RM 29. 


So untuk budak-budak ni memang tau pasal beg jenama ni memang ambik sorang satu. Aku berkenan gak tapi memandangkan dah banyak sangat beg aku kat rumah, so beli yang kecik jer, saiz kids. Harga? RM 9 jer, rembat 3. Haha, ni begnya, yang dua warna sebelah kiri. 


Barang-barang lain tak berpeluang nak belek sangat. Kena ajak husband datang nanti. Selipar, kasut pun banyak dan nampak best. Barang kat sini boleh ditukar dalam masa 90 hari tau dan ada warranty 2 tahun. Tapi tak pasti apa terma dan syarat atau maybe ada barang tertentu jer. 

Barang-barang lain yang dibeli aritu termasuklah, jam digital untuk anak, RM25, goggle getah tanpa laras, RM8, goggle boleh laras, RM15, baju swimming budak RM19. Memang berbaloi. Walaupun made in china tapi kualiti memang okay. 

Tak sabar rasa nak repeat. Kotlah terbukak hati nak bersukan kan.. Hehe

No comments:

Post a Comment