Tuesday 26 September 2017

Menyarung sepasang jeans yang selesa

Tajuk hanyalah analogi.  Untuk orang yang gemar pakai jeans,  semestinya akan cari yang selesa dipakai.  Pemilihan jenis kain jeans,  cutting,  poket dan zip adalah antara kriteria yang disenaraikan.
Image result for jeans

Mencari sepasang jeans yang selesa untuk dipakai samalah macam kita memilih cara hidup masing-masing. Apa yang kita nak makan, nak pakai dan cara hidup sendiri.

Pepatah ukur baju di badan sendiri tu memang sangat-sangat releven sampai bila-bila pun. Ibarat memilih jeans, ada branded jeans dan ada yang murah. Katakan kita mampu, apa salahnya, beli jerlah jeans branded yang beratus-ratus ringgit, tapi kalau agak-agak tak mampu, beli aja brand apa-apa pun, asalkan selesa. Ye dak? Ada jugak orang yang mampu, tapi prefer untuk beli yang biasa-biasa jer. So..itu, berbaliklah pada tajuk post aku kali ni.

Kenapa kaitkan dengan jeans? Sebab bagi aku, jeans paling banyak kerenah eh kriteria kalau nak dilihat. Sama macam hidup kita. Kadang-kadang sangat complicated kan. Pemilihan sesuatu perkara dalam hidup mungkin mengambil masa yang lama, ada berhari-hari, berminggu-minggu malah mungkin mencecah berbulan-bulan dan bertahun-tahun.

Hidup seharian memang banyak memerlukan pilihan, nak makan kena pilih, nak parking mana pun kena pilih tempat, dan sebagainya. Apatah lagi nak memilih pasangan hidup kan? Kadang, bila dah tersalah pilih, mungkin menyesal..tapi pegangan aku, selagi kita tak pilih "jeans" tu kita mungkin tatau yang sama ada itu pilihan terbaik atau tidak. Sesekali mungkin kita tersalah pilih tapi itu akan menjadi pengajaran buat kita.

Oklah guys, nak pi sarung jeans sat, nak pegi kedai...







No comments:

Post a Comment